Zsoltár traktorhangra – Margó Szlem, Corvintető, 2012. június 7.

(Orbán Ottó Zsoltár című verse nyomán)

akárha traktoristalány,
olyan vagy te, szép szerelmesem,
és a te traktorod, mint a mosógép rázza csípeinket,
amikor kedved énbennem
teneked nem eléggé telik,
mert nem mindig telik eléggé
énbennem a te kedved,


bizony mondom néked, így van ez rendjén,
legalábbis azt hiszem,
mert nekem sem telik mindig eléggé
tebenned az én kedvem,
és hát akárha Sztahanov,
megfeszítem az én izmaimat,
és ökölbe szorítom az én vasöklömet,
és akárhogy is számolom, ez száz százalék, de az kevés,
és amikor pediglen egyikőnknek sem telik
a másikában eléggé a kedve,
akkor te hanyatt fordulsz, és én hanyatt fordulok,
te elalszol, én meg csak próbálok,
hogy a te álmodban aztán járnak-e
tűzpiros traktorodnak hatalmas dugattyúi,
azt nem tudhatom,
de azt tudom,
hogy általánosságban a dugattyú hengeres alkatrész,
amely pontosan illeszkedik egy henger furatába,
és ott alternáló haladó mozgást végez,
hogy a hengerbe áramló folyadék nyomását
munkavégzésre használja,
s azt is tudom,
hogy az én álmaimban a világ proletárjai összesen sem tudnak
annyi százalékot termelni,
mint a te szelíd bárányod,
mindegy, majd reggel – gondolom,
s átfordulok az én másik oldalamra,
gondolom – majd reggel,
mert bizony nem csak én mondom néked,
hanem Kassák is,
hogy amit fölállítunk, az föl van állítva,
de amit fölállítunk, az nem jelent semmit,
kérlek ezért, szép szerelmesem, hogy a te traktorodat
hozzad munkaidő után urunk hangárjából haza,
és tedd a földdel egyenlővé a mi közös életünket,
mert ötéves tervet dolgoztam ki
új időknek új dalaira

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

