Megkönnyebbülés – Mika Szlem, 2012. szeptember 27. + Videó

péntek van, nem, csütörtök este, mindegy, megyek haza,
és ez a hazamenés te vagy, hogy ülések melegében ülök,
amit otthagytak a homelessek, de nem, Isten ments,
ne aggódj, én neked mindig home leszek,
és tudom, hogy magammal vihetem az ülések szagát,
mert te olyan vagy, mint a menta,
az árvacsalánfélék családjában nevelkedtél,
és tagjai közé fogadott az ajakosvirágúak rendje,

de legelőször azt hittem, vadállat vagy,
tigrismintás felsőben gázoltál át a zebrán,
és közben azt gondoltam, ha megírlak,
durván kurzívval foglak szedni,
aztán mire elém toppantál, rügyek pattantak
az egész testeden, s végül valóban kinyílt
az árva csalán ajakos virága,
s leginkább részegek lettek a betűim,

igen, igazad van, én is az lettem,
igen, igazad van, már majdnem mindennap az vagyok,
és igen, igazad van, ebből így nem fogunk megélni,

de péntek van, nem, csütörtök este, mindegy, megyek haza,
ha felhívnál, és megkérdeznéd, mi volt ma,
azt mondanám, semmi, és ez épp elég,
te még kifejtenéd, hogy Emike az utolsó
munkanapodon is lebaszott,
rajtad kereste a tavalyi pénzügyi kimutatásokat,
amiket már egy hete letettél az asztalára,
és közben Erike már elkezdett átköltözni a te asztalodra,

ne foglalkozz velük, holnap elmegyünk a szüleidhez,
és indulás előtt, ahogy eddig is minden reggel,
lefektetjük az aznapi alapot, tudom, hogy elnyeli a fajansz,
de azt is tudom, hogy emésztésünk fáradhatatlan,
s ha görcsök gyötörnek heteken át, azokat legyőzzük úgyis,
mert te vagy a belek ölelkezése, drága megkönnyebbülés

Vélemény, hozzászólás?

