Anyám! – Mika Szlem, 2012. június 28.

anyám,
alig vártam a levelét, minden sorát megtanultam,
viszont nem értem, hogy minek akart feljönni ide,
maga egy törékeny asszony,
a beton meg kemény, hát örülhet,
hogy csak Hannibállal találkozott az állomáson,
de az megnyugtató, hogy azóta helyre jött az arca,


aki kékítőt old az ég vizében, anyám,
annak ide a lábát betenni nem szabad,
mondtam már elégszer,
mert nemcsak megharapják,
hanem meg is sütik,
és itt általában erőspistával eszik a húst is,
azt maga meg nem szereti,
tudom, hogy most a sírhatnék kerülgeti,
de aggódni nincs oka, én jól vagyok,
jól vagyok, hát ne sírjon,
mert nem tudja elolvasni az írásomat,
összefolynak a betűk, tiszta paca lesz a papír,
kortárs vers, és az nem lesz jó senkinek,
fosok ugyan, hogy nem tudom
kispórolni tizedikéig a maradék zöldemet, de leszarom,
mert engem itt szeretnek, anyám,
és tudom, hogy maga óriás, de ezek megfékezhetetlenek,
örülök, hogy évelő virágai megérték a tavaszt,
s új erőre kapva varázsolták udvarukat
a falu legszebb kertjévé,
és örülök az egynyári virágoknak is,
a hamvaskának meg a bársonyvirágnak,
meg annak is örülök, anyám,
aminek nem tudtam kiolvasni a nevét,
biztosan szépek azok is,
látom az írásán, hogy remeg a keze,
s azt is látom, hogy már csak az én írásomban van nyoma
a maga egykor volt gyöngybetűinek,
így megy ez, anyám, maga is meg fog halni,
de ne aggódjon, jó helye lesz bennem,
feltéve, ha még egyszer, utoljára teljesíti kívánságomat
és aláírja a levelemhez csatolt végrendeletét,
ígérem, a maga szájíze szerint fűszerezem majd,
és anyám, apámat üdvözlöm, remélem, jól van

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

